Write for Rights schrijfmarathon Bergen op Zoom

Alweer voor de zesde keer organiseren we Write for Rights. Dit jaar kan ieder tussen 10.00 en 16.00 uur komen schrijven in de bibliotheek. Er liggen voorbeeldbrieven klaar voor presidenten, ministers en koningen met de vraag mensen vrij te laten die onterecht vastzitten vanwege hun mening of geloof. We hebben een tweede schrijflocatie bij ‘t Druppeltje in de Lieve Vrouwenstraat.
Tijdens of na het schrijven kan ieder genieten van diverse muzikale optredens. Om 11.00 uur treedt het koor Passie op. In de middag is een optreden van Laurens Zitman met zijn ensemble wereldmuziek en treden de leerlingen op van de docenten Harald Heijnen en Peter Goedbloed.
Ouders kunnen rustig schrijven want voorlezers van de VoorleesExpress kunnen hun kinderen tijdens het schrijven voorlezen.
Op zondag 9 en maandag 10 december vertoont Cinema Paradiso in samenwerking met Amnesty de film What Will People Say. Voor of na de film kunnen bezoekers een petitielijst tekenen. Deze activiteiten vinden plaats in het kader van de Dag van de Rechten van de Mens op 10 december.