Write for Rights 2019

Op 7 december vond de jaarlijkse schrijfmarathon van Amnesty International in Bergen op Zoom plaats. Ter gelegenheid van de internationale dag van de rechten van de mens hebben wij, net als vele andere mensen over de hele wereld, brieven geschreven om slachtoffers te ondersteunen en aandacht te vragen voor hun situatie.

Wethouder Annette Stinenbosch was aanwezig om deze dag te openen en met een prachtige toespraak begon eenieder fanatiek te schrijven. Met optredens van het koor Passie en het Wereldensemble hebben we een mooie dag beleefd! Zelfs ZuidWestTV kwam een kijkje nemen en maakte een kort item van de dag.

Als resultaat hebben we dit jaar maar liefst 294 brieven en 80 wenskaarten geschreven. Wederom een prachtig resultaat! We bedanken de bibliotheek Het Markiezaat voor hun medewerking en natuurlijk alle mensen die een paar minuten uit hun drukke dag hebben genomen om een brief of kaart te komen schrijven. Hopelijk tot volgend jaar, want dan staan we natuurlijk weer paraat!

Voor nu hele fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en rechtvaardig 2020 toegewenst!