Jaarlijkse Collecteweek 2019

Collectanten zijn heel belangrijk voor Amnesty International. Want de opbrengst van de jaarlijkse collecte maakt ons werk mede mogelijk. Dat werk doen we onpartijdig en onafhankelijk. Daarom nemen we voor onze onderzoeken en acties geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Dan kunnen we altijd en overal zeggen wat we willen. Tegen welke autoriteit of machthebber dan ook. Zo bewaken we onze geloofwaardigheid.

Ons werk wordt voornamelijk gefinancierd door onze leden en donateurs. En de jaarlijkse collecte dus. Daarom zijn we onze collectanten altijd heel dankbaar voor hun inzet. Wil jij ook meehelpen in onze strijd voor een wereld waarin mensen in vrijheid kunnen leven, zonder angst voor onderdrukking, marteling of discriminatie? Word dan collectant tijdens de landelijke collecteweek van Amnesty. Die loopt van 11 tot en met 16 maart 2019. Op zondag 10 maart mag er niet op straat gecollecteerd worden, maar wel in kerken of besloten ruimtes.

Online collecteren

Wist je trouwens dat het ook mogelijk is om het hele jaar door online te collecteren voor Amnesty? Via de online collectebus van Amnesty kun je heel eenvoudig je vrienden om een kleine bijdrage vragen voor de mensenrechten. Maak nu je eigen online collectebusaan.